winmail.dat

Winmail.dat - problém a řešení

Přijde Vám email s přílohou a v ní místo požadované přílohy vidíte pouze winmail.dat. V článku se dozvíte, jak problém vzniká a jak ho řešit jak ze strany uživatele, tak ze strany administrátora Microsoft Office 365.

Kde je problém?


Záleží z jakého pohledu se na něj díváte. Problém může být i u Vás, protože nestahujete emaily do Outlooku, problém může být na druhé straně, která Outlook používá a nemá ho optimálně nastavený.

Jak vznikne

Winmail.dat vznikne v případě, že odesílaná zpráva s přílohou byla vytvořena v Microsoft Outlook, který ji zabalil metodou TNEF (Transport Neutral Encapsulation Format) a formát zprávy byl vytvořen v RTF.

Řešení

Pokud email s winmail.dat dostanete, tak nejspíš nemáte Microsoft Outlook, ale například Mozilla Thunderbird. Pokud máte Thunderbird, můžete si zkusit nainstalovat doplněk LookOut

Pokud nepoužíváte Thunderbird, můžete zkusit stáhnout program pro otevření Winmail Opener

Nejlepší však bude druhou stranu upozornit, aby si přenastavila svůj Microsoft Outlooku což je řešení níže.

Pokud jste správce Microsoft Office 365 řešení je popsáno na konci návodu.

Jak nastavit Outlook aby neposílal Winmail.dat soubory

Jednorázově -  pouze pro daný email

Zvolte v Microsoft Outlook nový email a klikněte na Formátování Textu a zvolte formát HTML.

Jednorázové nastavení Outlook -  pouze tento psaný email bude v HTML.

Trvale - každý nový email bude odeslán ve formátu

Klikněte v Microsoft Outlook na Soubor Možnosti - v levém sloupci vyberte Pošta - zvolte vytváření zpráv v HTML.

Trvalé nastavení Outlook - každý email bude ve formátu HTML

Trvale - každý email(i přijatý) bude pře/poslán ve formátu HTML

Klikněte v Microsoft Outlook na Soubor Možnosti - v levém sloupci vyberte Pošta - sjeďte myší na Formát zprávy - Převést do formátu HTML

Každý email, který odejde z Microsoft Outlook bude pře/poslán ve formátu HTML

Plošné nastavení v Office 365

Pokud jste správce Office 365 popřípadě Microsoft Exchange, nechcete abyste obcházeli každý Outlook ve firmě. Nastavení provedete přes Microsoft Powershell.

Pokud s Powershellem pracujete poprvé v prostředí Office 365je potřeba povolit spouštění skriptů - nastavíte jednou a při dalším přihlášení již nepotřebujete spouštět znovu. Pokud máte povoleno, připojte se k Exchange Online.

Otevřete powershell jako správce a napište

"Set-ExecutionPolicy RemoteSigned"

Připojte se ke službě Exchange Online:

  1. "$UserCredential = Get-Credential" - zadejte svůj admin přístup k Office 365
  2. "$Session = New-PSSession -ConfigurationName Microsoft.Exchange -ConnectionUri https://outlook.office365.com/powershell-liveid/ -Credential $UserCredential -Authentication Basic -AllowRedirection" - vytvořte session připojení k Exchange Online
  3. "Import-PSSession $Session -DisableNameChecking" - naimportujte session
  4. "Set-RemoteDomain Default -TNEFEnabled $false" - příkaz pro zakázaní TNEF
  5. "Get-RemoteDomain -Identity Default| Select TNEFEnabled" - můžete si vyzkoušet, zdali je příkaz v pořádku - hodnota se Vám musím vrátit false
  6. "Remove-PSSession $Session" ukončení session

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Scroll to top